czwartek, 5 maja 2016

Facebook na Windows 8/8.1

Kto jeszcze pamięta Facebook Messanger jako aplikację na komputer ? Ja pamiętam bardzo dobrze, takie Gadu Gadu tylko dla FB. Niestety nie jestem pewien kiedy zakończono wsparcie ale chyba to był 2014 rok. Też wypada dodać, że krótko używałem Messangera.


Cały czas trzymać się będę oficjalnego klienta Facebook-a.
Windows 8 wprowadził miejsce z którego możemy pobierać i instalować aplikację. To samo było już w Linuxach np. w Ubuntu 9.04 zwane repozytorium. To samo wprowadziło Apple w Mac OS X 10.6. W ReactOS-ie też występuje takie samo rozwiązanie. Wiadomo, że konkurencja chciała zrobić też coś podobnego i w Windows 8 mamy "sklep".

O samym sklepie pisać nie będę zamiast tego skupimy się tylko i wyłącznie na Facebooku na Windows 8.1.

Aplikacja Facebooka jest prosta, ale szkoda, że jest po angielsku.
Jej prostota polega na tym, że wygląda praktycznie tak samo jak wersja webowa.
Pasek z prawej strony zmienia się w okienko z rozmową, ale nie wiem czy to aplikacja czy tablet, ale moje "naklejki" nie są kompletne, tak jakby konto się nie synchronizowało w tej kwestii.
Zdjęcia też się źle wysyłają. Niestety nie jestem tego pewien czy to rozmiar zdjęcia ? 
Np. wysyłałem 3 zdjęcia 2 po ok. 1,2 MB i jedno 4 MB i nie wysłały się.
A jak te 2 zdjęcia wysłałem to przeszło. 

Czasami np. informacja o skomentowaniu zdjęcia uruchamia się nie w aplikacji ale w IE. To jest dziwne, że zamiast przejść w aplikacji wywołuje inny proces. Jednak nie jest to częsty przypadek, ale warto o nim wspomnieć.

Reasumując aplikacja na Windows 8/8.1 Facebook jest średnia.
Fakt jest wygodniejsza niż konieczność posiadania otwartej zakładki z FB, jednak sprawia problemy z wysyłaniem zdjęć, jak mamy mało RAM-u zawiesza się. Jest jednak kilka dobrych rzeczy jak kompatybilność z FB np. możemy bez problemu zarządzać naszymi stronami, wszystkie inne funkcje działają normalnie, powiadomienia otrzymujemy z wiadomościami etc. 
Faktycznie jednak mogła by być lepsza. Warto jednak dodać, że zajmuje tylko 15,5 MB.