czwartek, 26 maja 2016

Konferencja na Windows Media Player albo internet w przeglądarce zdjęć ?

Mam dziwne zboczenie zaglądania w monitor kiedy oglądam film czy serial i kamera pokazuje tak, że można zobaczyć co bohater/ka odcinka lub filmu robi, przegląda etc. przez ten moment staram się ogarnąć wzrokiem jak najwięcej tylko mogę.



Czasem to sprawia, że tracę wiarę w ludzkość...

Rozumiem, że budżet na film czy serial jest ograniczony. Sprawia to, że producent stara się zrobić jak najwięcej tylko może, za jak najmniejsze pieniądze. Przez takie działanie oszczędza na tym na czy może. Doprowadza to czasem do takich sytuacji na jakie właśnie ja trafiam.

Oglądałem ostatnio nowy serial Polsatu "Małolaty" odcinek jak każdy inny, nawet da się obejrzeć a tu taka wtopa...
Bohaterka odcinku rozmawiała z matką przez... Windows Media Player... tak.... nie przez Skype, nie przez Hangout czy nawet GG albo Line albo... co tam jeszcze może być. Nie ona to robiła przez WMP... i to jeszcze nie skończyła zdania a nagranie już ruszyło.
Serio ? Naprawdę nie można było przez Skype ?

Albo oglądałem "Pierwszą Miłość" jakiś czas temu a tam przeglądali internet przez ... przeglądarkę zdjęć, domyślną w Windowsie. Ok... jak kto woli. No ale tutaj już uważam, że lepiej było by wczytać to zdjęcie przez przeglądarkę albo jakoś ukryć fakt, że jest to przeglądarka zdjęć.

To są takie 2 epizody które zapamiętałem najbardziej.
Irytuje to mnie, bo mam wrażenie, że ktoś tutaj ma nas widzów za idiotów.
Rozumiem, że tnie się koszty ale aby tak wrednie kamera pokazywała, że jest to WMP albo przeglądarka zdjęć. To co ? Następnym razem jak bohater/ka będzie czatowała ze znajomym albo pisała e-mail to zrobi to w notatniku ?

Robienie sztucznych stron pod fabułę i ukrywanie w przeglądarce paska adresu jest zrozumiałe. Nie mam nic przeciwko temu. Jednak kiedy ewidentnie jest coś nie tak, to już nie można tego tak zostawić.

  1. Jeżeli chcemy użyć zdjęcia to nie przez przeglądarkę zdjęć, tylko użyjmy do tego przeglądarki internetowej, ukryjmy pasek adresowy a zdjęcie np. w tle i ok. 
  2. Skype nie gryzie, a jak nie to może Hangout ? Jeżeli jednak dalej jesteśmy na nie to taka mała propozycja niech nagranie puszczą wtedy kiedy monitor nie jest pokazany bo jednak pokazanie przycisków z odtwarzacza multimedialnego... no coś tu jest nie tak. Chyba, że ja nie wiem o jakiejś ukrytej opcji w WMP ?
  3. Rozmowy przez telefon kiedy jest on wyłączony i to tak perfidnie jeszcze widać. Serio ? Jeszcze fajnie wygląda kiedy telefon jest włączony ale zamiast ekranu rozmowy mamy pulpit. (Taktyczna kropka)
Te 3 punkty na które zwróciłem uwagę, może jest tego więcej ale nie mogę sobie teraz przypomnieć. 
Wiem, że IT nie jest tematem przewodnim w serialach ale jednak, szanujmy się, moim skromnym zdaniem lepiej wygląda byle jaka strona internetowa postawiona tylko na potrzeby odcinka niż przeglądarka zdjęć. Niestety rozmowy na WMP nic nie może usprawiedliwić. 
Kiedy jeszcze telefony można uznać za normalne, bo np. rozmowa dalej trwa a ekran jest wyłączony. 
Tylko... dobrze wiemy, że tak nie jest. 
Oczywiście to tyczy się wszystkich, podałem 2 seriale z Polsatu ale na TVN-ie też na coś takiego trafiłem. Ludzie... proszę was, szanujmy się :-).