sobota, 28 maja 2016

Aplikacja VK dla Windows 8/8.1

Pisałem już o Facebook-u dla Windows 8/8.1, oraz o Google dla Windows 8/8.1.
Teraz pora na inny portal społecznościowy, o którym też już pisałem, mam na myśli VK.
Facebook jest dla Windows 8/8.1 to VK również i posiada swoją aplikację. Nie chcę jej porównywać z Facebook-iem. Choć może zwrócę uwagę na niektóre rzeczy, które jednak na VK są o niebo lepsze.

Jest taka sama jak FB, powiadamia nas o wiadomościach, obsługa jest intuicyjna, umożliwia to samo co wersja webowa.
Jest jednak lżejsza niż FB, tak więc na urządzeniach z mniejszą ilością RAM np. 1 GB chodzi bez problemu.

Ale wspomniałem, że są lepsze rozwiązania niż na FB.
Przesyłanie zdjęć.

Nie wiem czy to u mnie czy nie, ale aplikacja FB jest pod tym względem tragiczna, czasami nie potrafi załadować zdjęć. Chciałem przesłać zdjęcie które waży z 4 MB, nie wysyłało.
VK najpierw ładuje zdjęcie a później je wysyła. Przez to tam z tym nie mam problemu.

Wszystko dzieje się w aplikacji, a FB jednak ma ten problem, że czasem odsyła mnie do przeglądarki. Do tego jak ktoś dodał mnie do znajomych na FB aplikacja pokazała powiadomienie, ale nic więcej. Na VK nie miałem tego problemu.

Do samej aplikacji nie mam zastrzeżeń, używa się jej przyjemnie, nie sprawia problemów, od kiedy ją zainstalowałem, przestałem na tablecie używać VK przez przeglądarkę.
Nie mogę napisać, że czegoś mi tam brakuje, bowiem wszystko działa bardzo dobrze.

No na Facebook-u są niedociągnięcia, zwłaszcza jak pisałem to ze zdjęciami jest bardzo słabe.
Jak jeszcze można pogodzić się, że czasami powiadomienia otwierają się w przeglądarce to jednak, problem z wysyłaniem zdjęć jest dobijający.

De facto aplikacja VK różni się nieco od wersji webowej. Ale są to zmiany czysto kosmetyczne. Panel z wiadomościami mamy po lewej stronie, prawa jest pusta. Jeżeli chcemy zobaczyć kto jest online musimy wejść w znajomych.

Reasumując, jeżeli ktoś używa VK to polecam zainstalować aplikację, jest naprawdę dobra.

Kolejna aplikacja dla Windows 8/8.1 o której napiszę to Twitter.