środa, 11 maja 2016

Tlen bez tlenu

Kto jeszcze pamięta komunikator Tlen ? Powstał 15 lat temu w roku 2001 i był głównym konkurentem dla GG (ówczesnego Gadu-Gadu).


Tlen należy do grupy Wirtualna Polska, był na serwisie O2, przy zakładaniu konta mailowego.
Ja to tak pamiętam.


Niestety po 15 latach tlen ma dzisiaj mniej niż 100 tys użytkowników.  Wszystko wskazuje na to,
że Tlen zniknie już na zawsze.

Pamiętam, kiedy pierwszy raz zetknąłem się z Tlenem, był to rok 2009 i zakładałem konto mailowe właśnie na O2. Komunikator Tlen umożliwiał wówczas korzystanie z GG, taki klient dla GG miał jedną wadę, mianowicie pamiętam, że mogłem być zalogowany na komputerze i laptopie w tej samej chwili. Normalnie powinno wylogować z przyczyn bezpieczeństwa.

Samego komunikatora Tlen jednak używałem jedynie pisząc czasami do kolegi, Tlen był dla mnie klientem dla GG z fajną skórką takiego telefonu. Ale kiedy przeszedłem na Gmail-a, miałem Linux-a (Ubuntu) i zamiast Tlen lub GG miałem klienta Kadu. Później kiedy wróciłem do Windowsa przez długi czas nie instalowałem GG.
Sam powrót do GG był wynikiem wejścia w świat Mikronacji ale to już inna historia.

Spadek zainteresowania Tlenem może być np. spowodowany przechodzeniem ludzi na Gmail-a. Tlen był i jeszcze jest usługą dostarczaną wraz z mailem na O2. Ja kiedy zrezygnowałem z korzystania maila na O2 przestałem automatycznie korzystać z Komunikatora Tlen.

Ale nie tylko Tlen ma dziś problemy, GG ogłosiło zamknięcie Dysku GG. Szczerze to nie wiem
ilu użytkowników ma GG dzisiaj, użytkowników aktywnych oczywiście, ale Dysk GG jednak nie wypalił.  Nie ukrywajmy tego, że może to być spowodowane lepszą ofertą od Google
lub z OneDrive. Sam nigdy nie korzystałem z Dysku GG.

Ostatecznie Tlen pewnie zniknie, a GG... pewnie też kiedyś zniknie. Fakt jest faktem, usługa globalna zawsze jest bardziej atrakcyjna. Przecież NK też kiedyś było liderem a dzisiaj kto o tym jeszcze pamięta ?
Z GG przeszedłem na Facebook-a i sporadycznie na Skype oraz Line (częściej niż Skype).
Do GG raczej bym nie wrócił dziś, gdyż ludzi z GG mam na Facebook-u. Więc po co mam wracać
na GG ?
Na Tlenie też miałem tylko 1 osobę do której sporadycznie pisałem na Tlenie ale miał też GG.

Sam jednak za Tlenem nie tęsknię jakoś, dziś nie widzę dla niego zastosowania. Jeżeli ludzi z GG mam dziś na FB po co mam wracać na GG a tym bardziej na Tlen ?