środa, 27 maja 2015

Hostingi #1 - ugu

Witam, dziś przeglądam 3 darmowe hostingi.

  • ugu
  • cba
  • prv

3 takie bardziej znane i w moim mniemaniu dobre hostingi polskie.

Hostingi sprawdzam pod kątem:
  • Pojemność - ile dostajem zadarmo miejsce na naszą stronę.
  • Transfer - jak dużo będziemy mogli mieć ruchu na stronie.
  • Ilość domen - ich różnorodność.
  • Inne - wszystko inne jak np. skrypty ich ilość etc.

Na pierwszy ogień pójdzie hosting ugu.pl.
Pojemność na ugu nie jest zbyt powalająca. 450 MB według informacji na stronie wystarcza. Osobiście 450 MB wydaje mi się mało. Lecz zależy do czego potrzebujemy miejsca. Jak chcemy na stronie wgrać kilka CMS-ów, wrzucić kilka e-booków, załadować zdjęciami. Może być za mało. Zaznaczmy, że jest 10 MB limitu na 1 plik w trakcie przesyłania na serwer.
A jak chcemy postawić stronkę, wgrać CMS-a np. bloga Wordpressa. Na sam start spokojnie 450 MB nam wystarczy.
UWAGA 450 MB to na 3 strony. 150 MB na jedną stronę.
Na bazę MySQL mamy 250 MB w wersji, MySQL 5.5.
Limitu transferu niema, tj możemy zawsze generować ruch.
W ilości domen nie mamy za dużego wyboru. Mamy tylko ugu.pl
Ale za to na jednym koncie możemy posiadać 3 strony.
Przez to rozwijać naszą domeną do.
Nazwa1.ugu.pl - to pierwsza strona
Nazwa2.Nazwa1.ugu.pl - do może być druga strona
lecz może być też po prostu.
Nazwa2.ugu.pl

Mamy limit 3 stron i 3 baz danych.
5 kont mailowych i 3 DNS-ów.

Oprogramowanie jak jest stare, WordPress w wersji 3.4.1
Nie wiem czy tylko ja miałem pecha ale instalował się długo.

Co jeszcze mogę dodać, ugu.pl jest przeciętne.
Dla osoby która chciała by mieć na 1 koncie więcej niż 1 stronę, 150 mb jej wystarcza, a reklamy...
Reklamy na ugu nie są irytujące, jest to reklama jakiegoś sklepu z zabawkami. Ale po instalacji pluginu blokującego reklamy możemy mieć spokój.
GUI jest super, tutaj mogę powiedzieć, że interfejs jest przejrzysty i czytelny.
Ale niestety, jak wgrywałem WordPressa z zewnątrz po instalacji, miałem problemy z pobieraniem pluginów. A wgrany nam jest przestarzały.
Warto sprawdzić czy da się go zakutalizować.

Aktualizacja 06-17

Na ugu miałem kilka stronek zw. z Mikronacjami. I powiem, że do tego spokojnie się nadaje. Maila na ugu nie sprawdzałem jakoś nie mogłem sobie poradzić z tym. Ale np. na uczelni jak kolega potrzebował, w sumie nie pamiętam do czego... korzystać z hostingu. Taka własna historia.
Podałem mu pasy do ugu i tam zrobiłem 1 stronę dla niego. Niestety mu to nie wychodziło na ugu. Może to mieć właśnie związek z nieco starszym oprogramowaniem na tym hostingu.

Ale reasumując 

Korzystanie z ugu jest w mojej ocenie dobrym rozwiązaniem jak potrzebujemy na szybko jakiś hosting. A przy okazji mamy 3 strony na jednym koncie. Choć osobiście na coś bardziej "profesjonalnego" polecił bym następny hosting czyli CBA.