wtorek, 14 czerwca 2016

ReactOS 0.4.1

O tym systemie, ReactOS już kiedyś pisałem.
Jest to system mający wynieść wszystko co najlepsze z systemów Linux oraz prostotę od Windows.
Pierwotnie projekt nazywał się FreeWin95 więc widzimy, że sama idea jest dosyć stara już.

Logo ReactOS
https://www.reactos.org


ReactOS swoim wyglądem przypomina stare Windowsy z rodziny 9x czy stare z NT.

Idea FreeWin95 jako pomysł zrodził się w 1996 roku. Jednak skończyło się na samym pomyśle, sam projekt ReactOS rozpoczyna się 2 lata później.
Pod koniec stycznia 2004 roku pojawia się GUI i ReactOS nabiera już mocy.
Od 2004 roku minęło już 12 lat a system wciąż jest w wersji 0.x.
Wcześniej pisałem o wersjach 0.3.x dziś jednak mamy już 0.4.1.
System się zmienił, od pierwszej wersji którą zobaczyłem, do dziś. Widzę, że zaszły ogromne zmiany, choć nadal nie nadaje się do normalnego użytku.

Oprogramowanie jest na licencji GNU GPL, tak więc każdy zainteresowany może sobie pobrać.
Do instalacji jednak zalecam używanie oprogramowania do tworzenia wirtualnych maszyn.
Ja osobiście od zawsze używam Virtual Box.

Kiedyś pisałem, że wyczekuję dnia kiedy ReactOS będzie nadawał się do normalnego używania. Na taki dzień wyczekuję wciąż.

Podaję jeszcze raz link do strony jak by ktoś chciał pobrać.
https://www.reactos.org

Możemy pobrać LiveCD albo BootCD.

Obecnie jednak ReactOS nie nadaje się do normalnego używania. Osoby zainteresowane mogą jednak wypalić sobie LiveCD i z takiej pozycji uruchomić system.
Innym wyjściem jest posiadanie starego komputera, obecna wersja ReactOS-a wymaga tylko 96 MB RAM oraz 500 MB na dysku.