środa, 11 listopada 2015

Program na zaliczenie #1 - Wstępne informacje



Na starym, dawnym, poprzednim blogu pisałem już jak robiłem program który miał generować konkretne pliki XML. Miał on być na zaliczenie . Problem polegał na złym porozumieniu się na linii Wykładowca - Student.
Pan Profesor użył zwrotu "program". "Zróbcie program" a miał na myśli zrobienie bazy danych. Ja jako prosty człowiek zrozumiałem to jako polecenie napisania programu od podatku dla psów.
A jako, że na tym przedmiocie uczyliśmy się czym są pliki XML, tak więc i ja postanowiłem napisać program który ów pliki generował.
Ten program udostępnię wraz z kodem źródłowym na blogu.



Minął rok i teraz znowu powiedział, że na zaliczenie należy zrobić program.
Ale co ? Znowu baza danych ?

Więc zabrałem się i wraz z kolegą, zaczęliśmy tworzyć program.
Podział pracy był prosty.
Ja zająłem się tworzeniem kodu, kolega grafiką. Później dołączył jeszcze jeden kolega on zrobił bazę danych. Szkoda tylko, że nie zrobił jej szybciej.

To jednak mnie nauczyło, że bez dobrego zarządzania, i tego, że każdy musi mieć coś do kontaktowania się. Bez samowolki.

Ale do programu.

Obecna wersja 0.5 łączy się z bazą danych, dodaje i usuwa rekordy. Muszę sprawdzić czy też zapisuje te zmiany.
Jednocześnie przy okazji możemy stworzyć plik XML.
Tutaj muszę tylko dopasować nazwę Bazy danych i tabeli do pliku XML.

Program zostanie częściowo udostępniony.