niedziela, 1 listopada 2015

GG nadal dobre ?

GG nadal dobre ?


Stary dobry komunikator... inni mieli ICQ, Yahoo! Messenger , Windows Messenger czy AIM.
Polski komunikator który ma już 15 lat, i nadal jest dobry.
GG był niezwykle popularny jako nasz polski komunikator, kto z niego nie korzystał swego czasu ? No dzisiaj, to jest zrozumiałe. Choć sam używam GG ale przez wzgląd na Mikronacje. I tak, na GG utrzymuję kontakt tylko z osobami z Mikronacji.



GG nadal jest dobrym komunikatorem, do tego warto dodać, że można było i można używać GG bez oficjalnego klienta. Kiedyś używałem Spika (?) to było chyba z WP, Tlen-a oraz Kadu.
Kadu było na Linux-a, na Windowsa jest też. Na laptopie mam Kadu a na stacjonarnym mam GG.

GG przeszło wiele zmian, była kiedyś platforma "Moja generacja" takie.... nie wiem czy  to miał być blog czy coś takiego, BLIP przy GG, jest teraz dysk GG choć z niego nie korzystam i się nie wypowiem. Zamiast tego preferuje OneDrive oraz Google.

GG mobilne pamiętam na palmtopie i na Noki e52. Sprawdzało się całkiem dobrze. Co do wygody pisania zostawię bez komentarza bo to kwestia przyzwyczajenia.

Co do tych pierwszych, nie mówię, że nie były w Polsce dostępne, ale nie były tak popularne.
Dziś GG nie jest niczym niezwykłym, a w dobie globalizacji raczej chętniej sięgniemy po komunikator o zasięgu globalnym niż ograniczony tylko do jednego kraju. Jak GG czy Tlen.

ICQ pamiętam bardzo dobrze z roku 2010, kiedy to wyglądało jak taki zwykły komunikator, w naszym przypadku GG, proste tak bardzo proste. Dziś się zmieniło, możliwość łączenia z VK etc.

Windows Messenger był fajnym komunikatorem, lecz wydaje mi się, że w Polsce nie był jakoś specjalnie popularny, sam jak go znalazłem, chciałem używać, służył mi do utrzymywania kontaktów ze znajomą z Turcji i Serbii. Microsoft jednak przestał go wspierać, po tym jak wykupił Skype, to Skype przejął funkcje Messengera.

Ale skoro o nim mowa, to czy...


Jest sensu używania GG dzisiaj ?


Tutaj nie stanę w obronie GG lecz wyrażę się obiektywnie. Jeżeli mamy taką potrzebę to raczej tak. Raczej ponieważ to samo możemy zrobić np. na Skype czy Hangouts. Do tego jeszcze jak pisałem mamy zasięg globalny, możemy bez konieczności używania dodatkowego komunikatora pisać z wieloma osobami z każdego zakątka świata. 
Wcześniej było by to trudniejsze np.
Na Skype mieli byśmy znajomych z Europy Zachodniej,
Na ICQ mieli byśmy znajomych z Europy Wschodniej,
Na Line mieli byśmy znajomych z Azji,
A na GG naszych.

Jak pisałem, osobiście gdyby nie mikronacje to raczej nie korzystał bym z GG dzisiaj. Jak zrobię format przez długi czas mogę nie mieć zainstalowanego GG do puki ktoś mi nie przypomni. 

Ale nie tylko GG, wspomniane tutaj ICQ też dzisiaj jest rzadziej używane. W tym przypadku ICQ zostało "wygryzione" przez rosnącą popularność VK. 

Oczywiście to nie znaczy, że GG upada, przecież zmieniło właściciela niedawno. Ktoś kupił, zobaczymy co z tego będzie. Pamiętajmy jak Skype się zmienił od kiedy Microsoft go kupił, a było to chyba... w 2009 roku. 

Odpowiadając na pytanie ponownie, jeżeli jest potrzeba GG to tak. Jak nie to lepiej przejść np. na Skype czy Hangoutsa.