piątek, 1 kwietnia 2016

VK - wKontakcie

Kto z nas pamięta jeszcze NK ? Jestem pewien, że dla większości z nas był to pierwszy portal społecznościowy. Przy założeniu, że portal społecznościowy to coś jak MySpace czy Facebook.
Logo VK
My w Polsce mieliśmy Naszą Klasę, nasi sąsiedzi ze Wschodu mają VK.



VK po polsku wKontakcie. Jest to nic innego jak portal społecznościowy, wyglądem przypomina trochę starego Facebooka. Kolorystyka czy logo nawiązują do siebie.
Kiedy pierwszy raz rejestrowałem się na VK było to (już niedługo będzie równe) 6 lat temu.
Aby się zarejestrować musiałem używać bramki proxy. Ponieważ VK było zamknięte dla WNP.
Nie wiem kiedy, ta blokada została zdjęta. Pamiętam, że był to dla mnie lekki szok, kiedy zalogowałem się do VK i dostrzegłem, że przecież nie używam proxów.

VK ma swoje wady np. nie można przesyłać utworów muzycznych, bez wrzucania ich na portal. To jest trochę irytujące, zwłaszcza, że na FB bez problemu to można.
VK jest nastawiony na rynek wschodni, tak więc naszych znajomych z Polski czy z "Zachodu" raczej tam nieznajdziemy.

Ogólnie VK daje to samo co FB. W ciągu tych 6 lat jedyne co się zmieniło to powstała strona mobilna, kiedy FB już miało na VK jeszcze nie było. Nie pamiętam kiedy uruchomiono VK mobilne, pamiętam jak kiedyś używałem PocketPC (pisałem o nim) to VK w wersji desktopowej używałem, było to trochę  niewygodne, ale dało się.

Osobiście na VK utrzymuję kontakt z 2 osobami. Jakoś nie przywiązuję uwagi do tego portalu, ale odwiedzam conajmniej raz dziennie.
Pisałem na początku, w Polsce popularnym portalem 7/8 lat temu była Nasza Klasa, w Rosji jest po dziś dzień VK. Choć patrząc po statystykach VK powoli odchodzi na rzecz Facebook-a.
Ten sam los VK spotyka co NK u nas.

Mimo to, zachęcam do zapoznania się z tym portalem. Jest on po polsku, a zabawy, że FSB będzie posiadało o nas informacje, pamiętam jak jedna koleżanka z technikum, mówiła, że nigdy nie założy FB. Założyla.

Co ma jednak VK czego FB nie posiada. Bazę muzyczną, naprawdę dużo muzyki możemy tam znaleźć i odsłuchiwać bez problemu. Piractwo pod tym względem. Na FB, chyba próbowano coś podobnego stworzyć, ale im się to nigdy nie udało.

VK podobnie jak FB ma swoją stronę mobilną i aplikacje dla smartfonów, grupy etc. Nie posiada tylko czegoś takiego jak "zdjęcie w tle".
Obecnie VK wygląda jak taki stary portal. Choć podobno mają być zmiany w wyglądzie VK.

Jak by ktoś chciał, polecam zajrzeć na stronę https://www.vk.com
Powtarzam, że szansa na to, że ktoś ze znajomych tam będzie jest niewielka.