sobota, 26 marca 2016

Czy Google Plus może być dobry ?

Google Plus... może być ?

Google Plus jest dobrze lub nie dobrze znanym portalem społecznościowym. Otworzonym przez firmę Google. Ale czy on ma sens ? Pamiętajmy, że Google zazwyczaj robi a później zamyka niektóre swoje usługi. Czy ktoś jeszcze pamięta iGoogle ? (Zastąpiło je Google Now ale też zostało zlikwidowane w Google Chrome)



Ale do rzeczy.



Google Plus, będę go dalej nazywał G+ jest bardzo odważnym krokiem w stronę rywalizacji z Facebookiem. Niestety, ale tylko odważnym.
Pamiętam, że był taki lekki bum na G+, kiedy oczekiwano go. Była nawet jakaś ankieta gdzie ludzie głosowali, że porzucą Facebooka na rzecz G+. Sam też, głosowałem za przejściem na G+.
Niestety szybko jednak straciłem ten zapał po tym jak zobaczyłem G+. Przyzwyczajony do Facbooka i jeszcze do NK. Całkowicie inny styl serwisu, jego funkcjonowanie a przedewszystkim mała ilość osób które znam sprawiły, że o G+ zapomniałem.

Przypomniałem sobie o nim dopiero po kilku latach na studiach. Kiedy to dla zabawy z kolegą Pawłem go używaliśmy. Akurat mobilnie na tablecie się sprawdzał, ale jakoś nie wyobrażam sobie używanie go   powiedzmy desktopowo. Fajną rzeczą w G+ jest tworzenie kręgów znajomych, możemy sobie "segregować" ludzi np. z uczelni, z pracy etc.
Sam interfejs dzisiaj nie przeraża ale brak aktywnych ludzi. Mam na myśli znajomych, co z tego, że Google nam ich proponuje jak są to nieaktywne konta.
Tworzenie konta w G+ "na siłę" nie przyczynia się do wzrostu popularności G+.

G+ sam nie jest zły jednak jest dowodem na to, że jeżeli "coś" nie zaspakaja naszych potrzeb nie będzie używane masowo albo... jeżeli to coś nie "ulepsza" już istniejącej usługi.
Tutaj mamy ten 2 przypadek, G+ niestety, ale nie jest lepszym Facebookiem.
Tak jak np. Facebook stał się takim, lepszym MySpace. Możemy też powiedzieć, że stał się lepszą wersją NK, a G+ nie jest ani jednym ani drugim.

G+ ma jeszcze szansę się podnieść, wierzę w to. Tylko ludzie musieli by odejść od Facebooka.
Na to jednak jeszcze przyjdzie nam długo czekać. Jedno jest pewne, G+ miał ładny start, ale jest dowodem na to, że marka nie decyduje o wszystkim. Jestem święcie przekonany, że gdyby Apple wystartowało ze swoim portalem (dostępnym dla wszystkich !) skończyło by tak samo jak G+.
Google kojarzy się z wyszukiwarką no i może z YT i Bloggerem. Mimo potężnej popularności i znanej marki Google, G+ nie zyskał na tej popularności i przyjdzie taki dzień, w którym Google postanowi zamknąć G+. I ten serwis skończy "na śmietniku historii".