poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Chat z osobami zza granicy

Chat z osobami zza granicy

Zdjęcie z PX

Od jakiegoś czasu korzystam z portali do nauki języków obcych. Używałem 4 w ciągu kilku lat.
  1.  Penpal Gates
  2.  Polyglot Club
  3.  Livemocha
  4.  Interpals.


Penapl Gates 

Jest ciekawym, lecz nie zbyt popularnym, nie zbyt aktywnym portalem. 
Posiadamy możliwość pisania PW ale w postaci maili które są wysyłane do odbiorcy.
Czat na którym możemy pisać nie jest jednak zbyt oblegany. Nie pamiętam ile najwięcej tam osób było, ale jakoś szczególnie dużo nigdy nie widziałem. MOŻE byli kiedy nie patrzyłem ? Taka teza nie jest błędna, lecz ja nie piszę co może było ale czego sam doświadczyłem.
O tym portalu powiedział mi kiedyś brat. Zarejestrowałem się tam chyba w 2012 roku.
Penapl Gates, działa po dziś dzień. Nic się nie zmienił.
Do tego warto dodać, że jest opcja VIP-a.
Za darmo 4 maile dziennie możemy wysłać.

Polyglotes Club

Jest to bardzo podobny portal do Penapl Gates, lecz nastawiony bardziej na czat. Jest tam zawsze dużo osób, dużo więcej niż na PG. Do tego posiadamy możliwość wysyłania wiadomości do osób z portalu, na portalu. Taka forma jest lepsza niż maila z PG.
Aktywność jest tam, większa lecz też wiele nie aktywnych kont.
Na Polyglotes Club poznałem ciekawą osobę. Pozdrawiam Jelenę.
Przez rozmowę z nią, dostrzegłem, że lepiej jest czasem pisać w językach narodowych, niż bawić się obcymi.
Poza Jeleną niestety nie przypominam sobie nikogo takiego, z kim znajomość utrzymuję po dziś.

Livemocha

Był bardzo dobrym portalem, tam poznałem ciekawe osoby, w sumie nawet chyba pomogłem  im z nauką polskiego, na pewno jednej tak. Do tego w miarę, przejrzysty interfejs, był zaletą strony i duża ilość osób które korzystały swego czasu. Bardzo podobny do następnego portalu.
Tam poznałem w sumie 3 osoby z którymi kontakt mam po dziś dzień.
Pozdrawiam Ksienię, Alessię i "Tinkę"
Livemoch dziś przeszedł potężne zmiany. I nie wiem czym jest dzisiaj. Kiedyś miał poza funkcją społecznościową, świetną naukę języków. Np.
Uczysz się Tureckiego i osoby dla których ów. Turecki jest językiem narodowym mogą Cię poprawić, za co otrzymują oni punkty a Ty możesz np. poprawić kogoś kto się uczy Polskiego i tak dalej.

Interpals

Po przerwie koleżanka z Ukrainy (Ksenia)  podała mi ciekawy portal.
Interpals ma tą zaletę, że posiada przejrzysty interfejs, nie natrafiłem na ukryte płatności, do tego najważniejsze jest aktywny. Dużo ludzi korzysta co jest przyjemne. 
Praktycznie możesz znaleźć każdego, kto może pomóc Ci w nauce języka.
Skrzynka nadawcza wbudowana w postaci czatu, ułatwia rozmowy.
Nie posiada jednak kursów, jak na Livemoch.  Oprócz tego podobnie jak z Livemoch mamy ciekawy portal. Bardziej nastawiony na poznawanie ludzi niż na bezpośrednią naukę.

Inne ?

Dla czego nie napisałem o innych stronach, do nauki języków. Proste. Albo nie korzystałem, albo jak korzystałem, to nie przypadło mi do gustu i nie mam co o nich pisać.

Główną zaletą, takich stron jest możliwość, poznania ciekawych ludzi z innych krajów. No i pod szlifowanie języka. Bo nie nauczymy się go przez kursy, tylko przez praktyczne wykorzystywanie go zwłaszcza z osobami zza granicy, dla których ten język jak np. angielski jest również obcym co i dla nas.