sobota, 22 sierpnia 2015

Android jak mnie wkurza !?



Moja przygoda z Androidem zaczyna się wraz z zakupem tablet firmy Lenovo.
IdeaTab A3000-H dokładniej. Procesor 4 rdzeniowy. 4x1,2 niestety pamięć RAM nie zachwyca. 1 Giga to mało. Daje się odczuć. Do tego 2 Gb dysku dla użytkownika.
TAK 2 Giga ! To mało i po instalacji kilku programów, nic więcej nie wejdzie. Chyba, że porobimy porządki.
Z dyskiem bym dyskutował, bo zależy do czego nam jest urządzenie potrzebne. Ja nie gram w gry, no od czasu do czasu coś zainstaluję a tak to tylko internet, zdjęcia i blog.
No i najważniejsze socjal media.



  • FB
  • VK
  • Twitter
  • Instagram
  • Google Plus
 Ale przejdźmy do mojej subiektywnej krytyki.
Niestety dziś wybrał bym tablet z Windowsem. Albo kupić używanego iPada. Niż męczyć się z Androidem. Tzn. Android jest dobry, ba świetny ale tylko podkreślam. Tylko na urządzeniach flagowych. Inaczej mamy to co mamy. Czyli mało miejsca, przycina się czasami. Skype chodzi tragicznie. Ale przez co uważam, że Hangout Googlowski jest świetny.
Android w wersji 4.2.2 i raczej nie będzie aktualizowany.
W sumie kiedyś z kolegą rozmawiałem (Pozdrawiam Pawła) i powiedział, że jego tablet nie otrzymał nigdy aktualizacji, ja otrzymałem jakąś jedną i tyle.
Najbardziej wkurza mnie w nim powolność. Kiedy myślę, że mój stary laptop a przecież to Windows XP SP3 Pentium (M) 1,4 GHz i 512 Mb RAM nie robi takich problemów.
Przykład z dziś.
Potrzebowałem hasło do internetu babci, a byłem u wujka. Hasło mam na tablecie zapisane w programie.
Uruchamiam tablet (bo wyłączony miałem), uruchamia się i... czekaj.... czekaj.... bo tu wiadomości z FB, tu powiadomienie musi przyjść, wiem, że kiedy jest 80% RAM użyte to jest gotowy do pracy na dzień dobry mamy 42% procent. I kurde.... no muszę czekać. Bo Android powoli się aktywuje. Jak jest włączony to wszystko śmig... chodzi.

Moja przygoda z Androidem powiedziała mi, że nie jest to dobry system.
Kolega inny powiedział, że Android jest dobry ale tylko na drogim sprzęcie. Tzn. markowym, flagowym. Na innym jest jak Windows. Ma chodzić.

Firefox OS też nie jest powalający. Ale to system chyba jeszcze eksperymentalny. Nie polecam go oczywiście. A byłem do niego pozytywnie nastawiony.

Czasami jak czytam i słucham to odczuwam, że sporo ludzi nie jest pozytywnie nastawionych do Androida. No jeżeli jest tak jak ja mam, że ich pierwszy sprzęt raczej nie powala a słyszało się o nim same pozytywne opinie to rozumiem.

Ale bądźmy obiektywni.
Mimo wad, jest ten tablet dobry. Jak pisałem, nie gram w gry, przeglądam raczej internet, FB, Twitter etc. I zdjęcia. Tak tabletem, 5 Mpx to całkiem miło. No standardowo, dziś raczej 3 Mpx czy 3,2 Mpx nie powala nikogo na kolana. A widziałem tablet z Windowsem który miał 2 Mpx.
Dotyk też jest bardzo dobry, a dotykałem tablet Prestigio taty i... wołał o pomstę do nieba. Inny tablet mamy firmy... nie pamiętam ale dam aktualizację.
Miał też dobry dotyk ale za to słaby aparat. Ten Prestigio taty też słaby aparat a mikrofon... bez komentarza.

Ale co robić ?

Jak potrzebny jest tablet, a nie chce ktoś kupować drogiego sprzętu, to powiem otwarcie. Kupowanie taniego wiąże się z jakością.
Lenovo które mam nie jest świetne. Ale nie jest tragiczne, oczywiście otwiera oczy na system, oczywiście ma mały dysk (Zdjęcia mam na karcie i w chmurze więc ok.) ale nadrabia to dotykiem, aparatem, mikrofon do Skype jest dobry.
Szybkość działania sprzętu mogła by być lepsza, oraz tak... 2 Gb więcej dla użytkownika by nie było złe.

Urządzenie ma dual sim. 3G i 2G
Pierwszy slot 3G obsługuje nam Aero2
Urządzenie nie posiada możliwości dzwonienia i odbierania połączeń ale sms-y wysyła.
Nie sprawdzałem, czy da się to obejść, bo nie miałem takiej potrzeby. Ale jak bd miał czas to pobawię się tym.

Ja zawsze mowie ws. urządzeń. Zawsze musimy wiedzieć co chcemy.
Jeżeli potrzebujemy komputera do pracy, i to praca biurowa, klepanie tekstu, arkusz kalkulacyjny etc. To nie potrzebujemy jakiegoś specjalnie drogiego sprzętu. Inaczej z grafiką gdzie poza szybkością działania potrzebujemy też dobrej karty graficznej. Etc.

Sam system 4.2 Android nie wiem jak długo będzie wspierany, jeszcze 4.1 ma jakieś aplikacje dla siebie, ale mam nadzieję, że wsparcie będzie. Oczywiście brak wsparcia dla Androida jest nieco irytujący, bo jednak dziury jakieś są pewnie. Ale to inny temat.

Podsumowanie

Android nie jest zły, ale nie jest najlepszy. Ceny urządzeń są różne od tych tanich np. telefonów za 200 zł po ponad 2 tysiące lub może i więcej.
Ja zawsze powtarzam w cenie jest jakość najlepiej jest oczywiście gdy cena = jakości. I tak zazwyczaj jest. Oszczędzimy np. 100 złotych ale nie oszczędzimy na zdrowiu przy "kur... " etc.
No choć lepiej było by cena < jakość.